Sve prezentacije sa konferencije mogu se naći na postkonferencijskom CD-u. Na konferenciji su održana slijedeća predavanja:

Područje 1. Metodologije, razvojni alati, standardi itd.

Četiri PL/SQL tipa iz III (Istra informatički inženjering)

Autor: Zlatko Sirotić, Istra informatički inženjering d.o.o., Pula

Sažetak: U radu se prikazuju četiri PL/SQL tipa. Prvi PL/SQL tip pokazuje kako se u Reports-ima mogu koristiti dinamički referentni kurzori, koji mogu biti zamjena za Reports leksičke parametre. Drugi PL/SQL tip pokazuje kako se mogu generirati dokumenti (garantirano) bez rupa u brojevima, a da se pritom ne ograničava propusnost sistema (zbog zaključanih redaka). Treći PL/SQL tip ukazuje na mogući problem kod istovremenog korištenja preopterećenja metoda (method overloading) i polimorfizma. Četvrti PL/SQL tip pokazuje kako se može vremenski ograničiti čekanje sesije koja pokušava napraviti INSERT, a ne može ga napraviti jer je druga sesija prije toga krenula u INSERT istog retka (i nije još završila transakciju).

ORACLE DESIGNER KAO ALAT ZA RUKOVANJE KONFIGURACIJAMA

Autor: Duško Vukmanović, Info Opus

Sažetak: Oracle Designer smo do sada upotrebljavali kao razvojni alat. U ovom radu će biti opisano kako se Oracle Repository može upotrijebiti za olakšavanje napora u rukovanju razvoja softverskog proizvoda implementacijom SCM procedura. Prikazane su glavne SCM aktivnosti u svakoj fazi i opisani su alati i svojstva koja se mogu upotrebljavati. Upotrijebit ću iskustvo na razvoju softvera za automatizirano skladište u Getro-u d.d.

Komplementarnost razvojnih alata u Oracle iDS-u

Autor: Ana Pleše, Oracle Hrvatska, Zagreb

Sažetak: Oracle Forms-i su već dugo popularni kao razvojni alat za internet bazirane aplikacije. Istovremeno, Java 2 Enterprise Edition (J2EE) standardi i otvorene tehnologije predstavljaju novu opciju za razvoj web rješenja i aplikacija. Ipak to ne znači da se Forms-ima okrenuti razvojni timovi nalaze na raskrižju.

Pronalaženje i prezentiranje Web servisa upotrebom Oracle JDevelopera

Autor: Dinko Vranić, Oracle Hrvatska, Zagreb

Sažetak: Web servisi predstavljaju slijedeću fazu razvoja softverske industrije. Uključuju standarde poput WSDL, SOAP, UDDI. Oracle JDeveloper nudi funkcionalnost pretraživača UDDI registra.
Web servisi koji opisuju određene poslovne procese pohranjuju se u repozitoriju - UDDI registru - prema kojem se ostvaruje veza (veza može biti prema eksternom ili internom registru) upotrebom JDevelopera alata. Koristi se grafički alat (Find Web Services Wizard) kojim se u nekoliko koraka, prema postavljenom kriteriju (imenu Web servisa ili kategoriji kojoj pripada) pronalazi odgovarajući Web servis ili lista servisa. Tako pronađeni Web servis tada se može prezentirati.

Primjena revizijskih programa u reviziji informacijskih sustava

Autor: Višnja Komnenić, HEP, Zagreb

Sažetak: Suvremeno poslovanje nije moguće bez moderne i suvremene informatičke tehnologije i informacijskih resursa te se nužno nameće potreba za informatizacijom poslovanja u svim njegovim segmentima. Gledajući sa funkcije upravljanja poslovanjem poduzeća, danas je neosporna važnost informacija i informacijskih sustava. O njima ovisi cjelokupna dugoročna uspješnost i perspektiva poslovanja. Upravo zbog važnosti informacija, na osnovu kojih menadžment upravlja i donosi važne strateške odluke, nametnula se potreba revizije informacijskih sustava, odnosno revizija pomoću informacijskih sustava. Što znači revizija poslovanja, kako i nakoji način se provode revizije, koji su alati na raspolaganju za provedbu revizija i kako se to primjenjuje kada je u pitanju Oracle baza podataka informacijskog sustava. Za provođenje revizije informacijskih sustava potrebno je uključivanje revizora sa znanjima revizije i specijalnim znanjima iz područja informacijskih sustava i informatičkih tehnologija .

Područje 2. Oracle Bussiness intelligence i Data Warehousing

BUSINESS INTELLIGENCE – BI – ZAŠTO I KAKO UVESTI

Autor: mr.sc. Hrvoje Patajac, Tvornica duhana, Rovinj

Sažetak: U svijetu obilja, kada ponuda značajno nadmašuje potražnju, u uvjetima dinamičnog poslovnog okruženja i stalnog pritiska dioničara, rastu potrebe za učinkovitim upravljanjem i razvojem konkurentske prednosti. Kada promatramo poduzeća unutar industrije postavlja se pitanje na čemu graditi konkurentsku prednost? Što učini konkurencija, možemo učiniti i mi te obrnuto? Koju je konkurentsku prednost najteže kopirati? Kad sve ispadne iz konkurentske jednadžbe, znanje ostaje jedini izvor dugoročne konkurentske prednosti. Koje znanje? Znanje rješavanja upravljačkih problema! Upravo BI pomaže u rješavanju upravljačkih problema. BI je takav sustav koji čuva informacije i znanje o konkurenciji, kupcima, dobavljačima, procesima i vezama među procesima te omogućava poslovno pregovaranje, argumentirani nastup prema kupcima i dobavljačima. Omogućava kvalitetno operativno planiranje. Omogućava praćenje ponašanja konkurencije, kupaca, dobavljača, promatranje pojedinih tržišnih segmenata i predviđanje budućih pojava. BI omogućava bolje razumijevanje vlastitih kupaca i spoznaju što ih potiče na takvo ponašanje. Očekivanja od uvođenja BI-a je povećanje konkurentske prednosti sistematizacijom dosadašnjih i budućih spoznaja o konkurenciji, kupcima, dobavljačima, procesima u poduzeću i vezama među njima. BI kao i svaki novi projekt u poduzeću predstavlja izazov, ali i neizvjesnost i nelagodu određenim interesnim skupinama. Poznavanje psihologije upravljanja promjenama omogućava uspješno uvođenje i korištenje BI-a u poduzeću.

Oracle poslovna inteligencija - nove osobine i planovi

Ljiljana Perica, Oracle Hrvatska, Zagreb

Sažetak: Oracle nudi kompletnu platformu poslovne inteligencije za pretvaranje podataka u dragocjene informacije temeljem kojih će se donositi kvalitetnije poslovne odluke, bazirane na stvarnim i ažurnim informacijama o poslovanju. Paleta Oracle proizvoda bazirana je na najnovijim tehnološkim trendovima, a obuhvaća čitav spektar proizvoda od onih za implementaciju skladišta podataka i poslovnu inteligenciju, do gotovih analitičkih aplikacija koje u sebi već nose ekspertizu vezanu uz određena poslovna područja.
Prezentacija će obuhvatiti neke od novosti koje možemo očekivati u nadolazećim verzijama poslovne inteligencije kao i način na koji će Oracle adresirati buduće trendove, kao i kreirati vlastite.

Oracle9 i relacijska – višedimenzionalna baza podataka

Ljiljana Perica, Oracle Hrvatska, Zagreb

Sažetak: U prošlosti su programeri analitičkih aplikacija morali donijeti stratešku odluku hoće li aplikacije bazirati na relacijskoj bazi podataka ili će koristiti specijalizirane analitičke baze. Kompromisi u oba slučaja nisu bili zanemarivi.
Oracle9 i ponudio je novi pogled na analitičke servere integrirajući ove dvije tehnologije u jednu, jedinstvenu relacijsko-višedimenzionalnu bazu podataka.

Modeliranje dimenzijske baze podataka u informacijskom sustavu korporacije

Autor: mr. sc. Željko Belša, dipl.ing, INA

Sažetak: Što smo više orijentirani tržišnom gospodarstvu to više jača pritisak na uporabi analitičkih alata za analizu poslovanja. Postalo je bitno da se transakcijski podaci što prije transformiraju u oblik pogodan za analizu poslovanja, a to je svakako dimenzijski oblik baze podataka. Svrha izrade dimenzijskog oblika baze podataka je potpora u donošenju odluka kojima se optimalno može upravljati složenim poslovnim procesima. Da bi se to postiglo u vrijednosnom entitetu definiraju se atributi čijim vrijednostima želimo pratiti uspješnost poslovanja, a dimenzijama (kao jedinicama mjere) mjerimo uspješnost poslovanja. Ovaj rad prezentira i analizira modeliranje i funkcioniranje analitičkog podsustava u modelu informacijskog sustava korporacije. Rad je metodološke naravi i primijenjen je u modeliranju IPS-a Otprema u INA d.d. po ORACLE Component Development Method i izvedbi alatom ORACLE*Designer. U modeliranju procesa koristili smo i ARIS. Izvedba je na Intranetu INA d.d. i sada je u fazi uvođenja.

Napredne mogućnosti Discoverera za administriranje i izvještavanje

Autor: Zrinko Mršo, In2

Sažetak: Predavanje će predstaviti neke napredne mogućnosti Discoverera. Postoje mnoga svojstva koja se ne koriste u dovoljnoj mjeri, a omogućavaju znatno pojednostavljenje i poboljšanje funkcionalnosti, kako za razvojne inžinjere, tako i za krajnje korisnike.
Administriranje Discoverera
Naglasak ovog dijela predavanja bit će na complex i custom folderima. Pokazat će se brojne mogućnosti koje pruža korištenje complex foldera, a koje olakšavaju izvještavanje. Custom folderi, s mogućnošću unosa slobodnog SQL-a, nadopunjavaju funkcionalnost Discoverera na razne načine, što će također biti pokazano.
Izvještavanje pomoću Discoverera
Napredno izvještavanje omogućavaju napredne funkcije. Prikazat će se mogućnosti i način upotrebe analitičkih funkcija poput SUM(n) OVER, LAG, RANK i sl. Razmotrit će se također upotreba nekih drugih funkcija(CASE), kao i korisnički definiranih funkcija pohranjenih u bazi. Naglasit će se pojedini nedostaci i problemi do kojih može doći pri upotrebi analitičkih funkcija. Na kraju će se dati kratki osvrt na table i crosstab layout, njihove razlike, upotrebu jednog ili drugog u konkretnim situacijama. Cijelo predavanje je utemeljeno na iskustvu iz prakse i bit će popraćeno konkretnim primjerima.

SPAX – sustav za izvještavanje i analizu u PBZ American Expressu

Autor: Krešimir Futivić, In2, Zagreb

Sažetak: Cilj je prezentacije predstavljanje projekta SPAX pokrenutog u PBZ American Expressu s ciljem izgradnje sustava za upravljanje poslovnim informacijama temeljen na konceptu skladišta podataka. U ovoj prezentaciji osvrnut ćemo se na područja koja su se iskustveno pokazala kao glavni ključni faktori uspjeha odnosno područja kojima treba posvetiti naročitu pažnju prilikom izgradnje i implementacije ovakvih sustava. Također ćemo dati pregled rada na projektu i njegovih osnovnih značajki.U prezentaciji ćemo naglasiti važnost odabira metodologije za vođenje projekata i izgradnju sustava te potrebu snažnog sponzorstva projektu i suradnji između članova projektnog tima. I na kraju, predstavit ćemo i koje sljedeće korake i poslove je potrebno napraviti kako bi sustav SPAX postao Business Intelligence sustav u punom smislu te riječi.

Prezentacija modela skladišta podataka iz prakse

Autor: Jasna Rodić, Oracle Hrvatska, Zagreb

Sažetak: Oracle Consulting osigurava čitav spektar usluga kako bi korisnicima pomogli što uspješnije i brže oživotvorenje sustava poslovne inteligencije.
U okviru prezentacije biti će prikazan primjer implementacije skladišta podataka iz prakse.

Područje 3. Oracle i Linux

Oracle na Linuxu

Autor: Morana Kobal, Oracle Hrvatska, Zagreb

Sažetak: Svjesni smo ušteda koje donosi Linux, a Oracle ga čini još bržim i pouzdanijim. Oracle je oučio važnost i perspektivnost Linuxa još na samom početku. U kolovozu 1999. Oracle je izdao prvu komercijalnu bazu podataka na Linuxu. Danas, Oracle nastavlja podržavati Linuxovu otvorenu arhitekturu kroz suradnju s Red Hatom, UnitedLinuxom i ostalim Linux stručnjacima na testiranju, podešavanju i poboljšavanju Linux kernela kako bi ga učinio Neslomljivim.
Razmotrit ćemo kako to Oracle čini Linux neslomljivim.

Instaliranje i konfiguriranje Oracle na Linux

Autor: Denis Klarić, In2, Zagreb

Sažetak: Linux podržava veliki broj različitih filesystem-a i postavlja se pitanje koji odabrati i kako ga konfigurirati da se dobije što brži i robusniji rad Oracle baze. Kod instalacije dvije glavne distribucije Linuxa koje su certificirane za Oracle RDBMS, Red Hat-a i SuSE linuxa, može se birati između ext2fs i ext3fs-a, korištenje Logical Volume Manager-a (LVM), softverski RAID. Za razliku od Red Hat-a, SuSE podržava i instalaciju na Reiserfs. Nadalje, u novijim verzijama gotovo svih distribucija Linuxa postoji podrška za asinhroni I/O.
U ovom radu biti će rgovora o utjecaju asinhronog I/O i journaling filesystem-a na rad Oracle 9iR2 baze. U kratkim crtama je objašnjena i instalacija oracle 9iR2 servera na (besplatni) Red Hat 8.0 kako bi i sami mogli isprobati kako radi Oracle baza na Linux platformi.

Zaštita Oracle baze linux firewall-om

Autor: Ivica Glavočić, Laser Line, Umag

Sažetak: Firewall sustavi su danas neophodni u svakoj mreži koja je na bilo koji način povezana sa Internetom. Zbog ogromnog broja računala i nemogućnosti potpune kontrole komunikacije koji se Internetom odvija, pitanje je kada će doći do neovlaštenog upada u privatne mreže koje nisu štićene firewall sustavom. Zbog toga je osnovno pravilo svakog firewall sustava inicijalno zabraniti sav promet osim onog koji je eksplicitno dozvoljen. Dodatno, obzirom na ograničen broj javnih IP adresa koje se koriste na Internetu, praktično sve lokalne mreže računala koriste rang privatnih IP adresa do kojih se sa Interneta ne može doći, što znači da odgovori na upite računala sa takvim IP adresama nisu sa Interneta mogući. Stoga je neophodno na firewall uređajima implementirati translaciju IP adresa sa privatnog u javni rang da bi komunikacija uopće bila moguća.
Internet kao medij za razmjenu podataka od statičke prezentacije informacija napredovao je i razvio se u sustav za manipulaciju velikih količina podataka koji se mijenjaju u realnom vremenu, te sustav pomoću kojeg se obavljaju poslovne transakcije. Takvi zahtjevi generirali su potrebu za korištenjem baza podataka dostupnih 24 sata dnevno iz kojih se podaci dohvaćaju i mijenjaju. Jedna od osnovnih primjena firewall sustava je zaštita takvih podataka, pogotovo uzevši u obzir njihovu često povjerljivu prirodu.

Područje 4. Oracle kolaborativna rješenja

Pojednostavljenje i konsolidacija poslovne komunikacije i informacija s Oracle Collaboration Suiteom

Autor: Morana Kobal, Oracle Hrvatska, Zagreb

Sažetak: Oracle Collaboration Suite je integrirani skup aplikacija, namijenjen poslovnim korisnicima, koje omogućuju komunikaciju između pojedinaca i timova, upravljaju sadržajem kojeg kreiraju te pojednostavljuju administraciju i upravljanje. Oracle Collaboration Suite sadrži elektroničku poštu, govorne poruke, faksove, kalendar, poslužitelj datoteka i integrirane mogućnosti pretraživanja po različitim vrstama sadržaja. Aplikacije možete dostupiti iz različitih tipova sučelja: standardnih desktop klijenata kao što su Outlook, Web preglednici, protokoli za dostup do datoteka, bežičnih uređaja ili telefona.
Izgrađen na raspoloživoj i skalabilnoj Oracle9 i bazi podataka i Oracle9 i aplikacijskom serveru.
Oracle Collaboration Suite je pravo rješenje za pouzdano upravljanje i pohranjivanje ovakvih nestrukturiranih podataka. Razmotrit ćemo i koja poboljšanja i nove komponente donosi nedavno izašla verzija Oracle Collaboration Suite 10g.

Oracle Collaboration Suite - OCS demo

Autori:
Morana Kobal, Oracle Hrvatska, Zagreb
Davorin Capan, NEOS

Sažetak: U posljednjih desetak godina svjedoci smo poliferacije informacija, njihovih izvora i načina prijenosa. Uzrok tome je sve veća potreba za kominiciranjem i razmjenom poslovnih informacija, interno u tvrtki, kao i među poslovnim partnerima. Kako su oblici komunikaciranja sve brojniji, tako je i infrastruktura koja ih podržava postajala sve brojnija i raznolikija. Samim time postala je komplicirana i skupa za održavanje.
Danas smo svjedoci različitih načina prijenosa informacija, no njihov pregled i korištenje postalo je vremenski vrlo zahtjevno i komplicirano. Također je teško unificirati informacije radi konzistentnog spremanja i pretaživanja.
Kako bi doskočio ovim zahtjevima, Oracle je napravio proizvod - Oracle Collaboration Suite - koji omogućuje integraciju i konsolidaciju informacija, pruža tehnološku platformu za njihov prijenos, spremanje i pretraživanje. Ukratko, omogućuje modernu kolaboraciju i strukturiranje svih podataka kako bi mogli lakše doći do potebnih informacija.
Oracle Collaboration Suite je skup aplikacija za podršku zajedničkom radu, a temelji se na poznatim Oracle tehnologijama (baza podataka Oracle 9i i aplikacijski poslužitelj Oracle 9iAS).
OCS pruža brojne funkcionalnosti, koje je moguće implementirati u cjelinu po potrebama (Mail, Calendar, Files, UltraSearch, VoiceMail/Fax, Wireless, Workflow, Web Conferencing....).
Kako bi prezentirali neke funkcionalnosti OCS-a, pripremili smo demo instalaciju, na kojoj ćemo uživo prikazati korištenje OCS-a.

Oracle Collaboration Suite u praksi

Autor: Andrej Marenčič, SELECT Technology, d. o. o.

Sažetak: Oracle Collaboration Suite je pred slabim letom doživel temeljit preporod. Odločitev za novo tehnologijo kljub prepričljivim predstavitvam in kilometrskim spiskom funkcionalnosti, ki so "new&improved", nikoli ni lahka. Da bi vam olajšali odločitev, bomo predstavili praktične izkušnje z migracijo in uvajanjem rešitve Oracle Collaboration Suite v ljubljanskem podjetju IBE, d. d. Brez dlake na jeziku bomo povedali, kaj smo naredili in kaj nas še čaka. Tako vam bomo predstavili, kaj bi lahko OCS storil za vas, če se boste tako odločili.

Područje 5. Oracle 9 DBMS

Visoko raspoloživa infrastruktura bazirana na Oracle RAC-u

Autor: Zoran Jovanović, IN2 d.o.o. Zagreb

Sažetak: U okviru ovog predavanja prikazati ću svoja iskustva u konfiguriranju i korištenju visoko raspoložive infrastrukture bazirane na Oracle Real Application Clusteru (RAC) koju sam konfigurirao na projektu na kojem radim za Vzajemnu zavarovalnicu iz Ljubljane. Na ovom projektu koristi se visoko raspoloživa infrastruktura kako bi se minimiziralo vrijeme neraspoloživosti sustava. U okviru ove infrastrukture koriste se tri Sun V480 poslužitelja koja su povezana u Oracle RAC konfiguraciju i koriste se za produkcijsku Oracle bazu dva Sun V480 poslužitelja koja su povezana u Oracle RAC konfiguraciju i koriste se za Oracle bazu za skladište podataka dva Windows poslužitelja koja su povezana u Windows Cluster na kojima je instaliran Oracle Application Server Enterprise Edition u failsafe konfiguraciji network storage HDS 9910 tvrtke Hitachi koji se koristi kao diskovni prostor za produkcijsku bazu i bazu za skladište podataka Sun Blade stanica na kojoj je instaliran Oracle Enterprise Manager za nadzor infrastrukture Objasniti ću postupak konfiguriranja ovakve infrastrukture i opisati svoja iskustva pri njenom korištenju. Pored toga ću opisati na koji način se Oracle baze u RAC konfiguraciji i Oracle Application Server mogu nadzirati uz korištenje Oracle Enterprise Managera.

Administracija i nadzor oracle servisa upotrebom enterprise managera. Integracija s HP Openviewom.

Autor: Mislav Radica, dipl.ing., Rolando Ružić, dipl.ing., HT

Sažetak: Arhitektura Oracle Enterprise Managera, kompatibilnost verzija, administriranje baza, kreiranje i registracija eventa na monitoriranom servisu, notifikacija eventa pomoću SMS poruka, posebnosti i ograničenja 8i verzije Intelligent Agenta, web mogućnosti Enterprise Managera. Problemi pri uključivanju Oracle servisa u Enterprise Manager monitoring sistem, administraciji Intelligent Agenta, promjeni Management Servera i korporacijskog mailing softwarea. Oracleove preporuke pri korištenju EM Event sistema u enterprise okolini i savjeti za instalaciju i konfiguraciju Intelligent Agenta s ciljem poboljšanja stabilnosti i pouzdanosti.Rješenje za zašitu repozitorija Enterprise Managera pomoću Data Guard konfiguracije.Integracija Oracle Enterprise Managera i HP OpenViewa; rješenje problema nezaključivanja razriješenog incidenta unutar Message Browsera OpenViewa. Komparativne prednosti i nedostaci.

Korištenje Recovery Managera u nocatalog modu rada

Autor: Davor Radić, Oracle Hrvatska, Zagreb

Sažetak: Metode, tehnike i alati za zaštitu podataka stalno se unaprijeđuju i pojednostavljuju te i Oracle, prateći taj trend, nudi i unaprijeđuje svoje rješenje - RMAN (Recovery manager). Tokom teoretskog dijela izlaganja biti će dan pregled mogućnosti RMAN-a te navedeni svi njegovi načini rada sa svojim prednostima i nedostacima u realnom okruženju. Poseban osvrt tokom same demonstacije biti će na nocalatog načinu rada tj. primjeni RMAN-a u slučajevima kada nemamo alternativni server u koji bi spremali podatke o našem backupu (sve informacije o backup-ima se čuvaju u unutar struktura same baze).

Online redefiniranje tabela

Autor: Davor Radić, Oracle Hrvatska, Zagreb

Sažetak: Potreba za radom u okruženju 24x7 više nije strana u Hrvatskoj te shodno tome želimo pokazati na koji način ,korištenjem novih mogućnosti baze 9i, možemo promijeniti fizičku strukturu i atribute tablice a da pri tome korisnici nesmetano rade. Tokom teoretskog dijela izlaganja biti će dan pregled mogućnosti "online" reorganizacije baznih objekata te poseban osvrt na reorganizaciju tablica. Demonstracijom će biti simulirana situacija u kojoj ćemo pokazati na koji način i kojim procedurama se takva operacija može i izvesti.

Najava Oracle Grid Computing i Oracle Database 10g

Autor: Morana Kobal, Oracle Hrvatska, Zagreb

Sažetak: Na OracleWorldu u San Franciscu 9. rujna Larry Ellison je najavio novu generaciju baze podataka, prvu dizajniranu za grid computing. Grid computingom smanjuju se troškovi informacijske tehnologije klasteriranjem poslužitelja tako da prema korisnicima figuriraju kao jedan veliki poslužitelj, dinamički preraspodjeljujući resurse između aplikacija prema potrebi. Kritične komponente grid modela procesiranja su automatizacija, virtualizacija, provisioning, load balancing i upravljanje opterećenjem te kvaliteta usluge (QoS).
Oracle Database 10g donosi niz poboljšanja na području performansi i raspoloživosti. Značajno smanjuje troškove upravljanja i administriranja pojednostavljujući instalaciju, konfiguriranje, diagnosticiranje performansi i podešavanje SQLa. Uvelike automatizirajući upravljačke zadatke povećava se produktivnost i efikasnost DBA i developera.

Područje 6. Oracle e-Business Suite

e- Business Suite

Autor: Ivica Kordić & Mladen Perk, InfoDom Zagreb

Sažetak: Konsolidirani i konzistetni podaci o kupcima mogu značajno poboljšati procese donošenja odluka kao i osigurati kvalitetu donesenih odluka. Osim toga, kao posljedica dolazi i do povećanja zadovoljstva kupaca kao i smanjenja troškova. Oracle-ov odgovor na ovaj izazov je TCA rješenje, odnosno jedinstveni model kupca.

Metodologija implementacije Oracle E-business suite-a u primjeni

Autor: Ivanka Zadro, IN2

Sažetak: Prikaz faza i aktivnosti te ključnih izlaznih rezultata projekta implementacije EBS prema AIM-u (Application Implementation Metodology); usporedba metodologije AIM sa novijom metodologijom BFA (Business Flows Accelerator); iskustva implementacije EBS na stvarnom projektu u RH.

CRM Trading Community Architecture

Autor: Ana Pleše, Oracle Hrvatska

Sažetak: Konsolidirani i konzistetni podaci o vašim kupcima mogu značajno poboljšati procese donošenja odluka kao i osigurati kvalitetu donesenih odluka. Osim toga, kao posljedica dolazi i do povećanja zadovoljstva vaših kupaca kao i smanjenja troškova. Oracle-ov odgovor na ovaj izazov je TCA rješenje, odnosno jedinstveni model kupca.

Human Resource Management

Autor: Domagoj Popić, PlusPlus, Zagreb

Sažetak:
HRplus je kompletno rješenje za upravljanje ljudskim resursima primarno namijenjen srednjim i velikim tvrtkama. Sustav je izgrađen u suradnji s vodećim konzultantima iz područja HR-a. Osnovne karakteristike sustava su velika fleksibilnost, visoka sigurnost, intuitivno korisničko sučelje i otvorenost sustava, a pritom je zadržana jednostavnost implementacije. Sustav je izrađen upotrebom Oracle razvojnih alata (Oracle Forms, Oracle Reports, Oracle Designer, Oracle JDeveloper).
Na prezentaciji će biti prikazane osnovne mogućnosti sustava i primjeri kiorištenja različitih Oracle tehnologija.

Područje 7. Oracle i specifični podsustavi

Primjena Document Management rješenja u praksi

Autor: Denis Bolanča, Infotehna Novo Mesto, Slovenija

Sažetak: Sistemi za elektronsko upravljanje dokumentacije su pravi odgovor u okolinama, gdje se pojavljuju velike količine nestrukturiranih informacija. Pored toga značajno je još osiguranje slijeda promjena, sigurnosti pristupa i vrlo kratko vrijeme koje se može potrošiti za traženje i operacije. Ovdje će biti pretstavljena praktična iskustva firme Infotehna, Slovenija kod primjene opisanih rješenja u realnim okolinama.

Implementacija Geografskog informacijskog sustava na Oracle bazi podataka i povezivanje sa bazom tehničkih podataka u HEP Distribucija d.o.o., DP Elektroprimorje Rijeka

Autori:

Dorjan Močinić, dipl.inž, HEP Distribucija d.o.o., DP Elektroprimorje Rijeka
Darko Međurečan, HEP Distribucija d.o.o., DP Elektroprimorje Rijeka

Sažetak: U radu su prikazana korisnička iskustva u implementaciji GIS-a (Geografski informacijski sustav) u DP Elektroprimorje korištenjem ESRI GIS tehnologije (Arc/SDE 8.3, Arc/INFO 8.2, Arc/View 3.2a). Posebno je prikazan način pohrane prostornih podataka u ORACLE bazi podataka te povezivanje objekata iz GIS-a sa podacima iz tehničke baze podataka.
Opisana je i arhitektura implementiranog sustava te dalji planovi za razvoj i integraciju GIS-a sa ostalim informacijskim sustavima.
Prikazan je i način prezentiranja GIS podataka kroz intranet aplikaciju korištenjem ARC/IMS 4.0 alata te mogućnost dohvata tehničkih podataka kroz istu aplikaciju na potpuno transparentan način za korisnika.

Oracle baza podataka prostornih informacijskih sustava Primjer iz prakse: Povezivanje Tehničkog i Geografskog IS projekta u HEP Distribucija d.o.o., DP Elektra Zagreb

Autori:

Zlatko Špehar, dipl.inž., HEP Distribucija d.o.o. DP Elektra Zagreb
Milan Milunović, dipl.inž., HEP Distribucija d.o.o. DP Elektra Zagreb
Mišo Glagolić, Multisoft d.o.o., Zagreb

Sažetak: U radu su prikazana korisnička iskustva u realizaciji projekata: TIS (Tehnički informacijski sustav) i GIS (Geografski informacijski sustav). Oba projekta su realizirana i u uporabi u HEP Distribucija d.o.o., DP Elektra Zagreb.
Kao stariji projekt, TIS se godinama samostalno razvijao. Uvođenjem GIS projekta i potreba za njegovim povezivanjem s «čvrstom» bazom podataka koja je sadržana unutar TIS-a dovela je do dgovarajućih promjena u TIS Oracle bazi. Referat pokazuje kako odabrani GIS sustav (GE Smallwolrd) koristi Oracle bazu podatka, te na konkretnom primjeru visokonaponskih vodova povezivanje TIS (Oracle 9.2 for Windows 2000 Server) i GIS (Smallworld 3.3 for Windows 2000 Server) projekta na svim razinama, uključivo i intranet server aplikacije. Raferat zaključno pokazuje kao se odabirom GIS objekta (trafostanica, kabelski ili zračni vod, …) dohvaćaju podaci iz baze podataka bez obzira da li imaju karakter prostornih (GIS baza) ili elektroenergetskih (TIS baza) podataka. Također, upućuje se na moguću primjenu Oracle Spatial funkcija.

Područje 8. Oracle poslovna praksa

Oracle politika licenciranja - najčešće zablude i nesporazumi

Autor: Mladen Lađarević, Oracle Hrvatska, Zagreb

Sažetak: Pojam i sadržaj licenčnih prava nisu dovoljno poznati, iako se obično misli drugačije. U prezentaciji ce biti govora o najčešćim zabludama i nesporazumima s tog područja, uočenim u praksi u komunikacijama s ljudima različitih profila (menadžeri, informatičari, novinari, pravnici...). U prezentaciji ce biti odgovoreno na pitanja poput:
Što je, u stvari, licenca za programski proizvod?
Smije li se licenca preprodati ili pokloniti?
Mora li testni okoliš biti licenciran?
Što uključuje tehnička podrška?
Što učiniti kada se mijenjaju licenčne metrike?
Zašto ponekada korisnik mora potpisati i ugovor s Oracleom, iako kupuje licence preko partnera?

Oracle Support Services - Addressing Industry Challenges

Autori:
Igor Stipetić, Oracle
Slavko Rožič, Oracle Slovenija, Ljubljana

Sažetak: Problem velikih kompanija je velik broj distribuiranih i fragmentiranih IT sistema koje je zuzetno teško održavati. Previše se novca, vremena i napora ulaze u održavanje i prelazak na novije verzije, a česti su i veliki problemi obzirom da je broj ljudi u IT-u ograničen. Konačno, i sami dobavljači programske opreme često nisu u stanju dizajnirati produkte u skladu s korisničkim potrebama niti ih kasnije održavati na adekvatan način. Ova prezentacija objašnjava kako se Oracle Support mijenja da bi odgovorio na probleme svojih korisnika, daje sugestije o efikasnom korištenju usluga Oracle Supporta, i na kraju daje sliku o budućnosti Supporta.

Oracle Outsourcing

Autor: Slavko Rožič, Oracle Slovenija, Ljubljana

Sažetak: Oracle već neko vrijeme uspješno nudi rješenja potpunog upravljanja i održavanja Oracle E-Business uite aplikacija, Oracle tehnologije i Collaboration Suita. Tijekom predavanja ćemo predstaviti zašto smo se odlučili ponuditi ovu vrstu rješenja, koje mogućnosti nudimo i koliko se učinkovitosti postiže u radu.
Saznat ćete kako se riješiti brige za svakodnevno upravljanje strojne i programske opreme te kako se posvetiti vašim poslovnim funkcijama i pri tome sniziti troškove i povećati učinkovitost. Predstavit ćemo neke poglede na to kada i zašto bi takva rješenja bila primjerena za naše okruženje.