Primjena sustava za upravljanje kvalitetom više nije pitanje slobodnog izbora nego je to pitanje opstanka i daljnjeg razvoja. To je osobna iskaznica poduzeća kojom se ono prezentira javnosti putem međunarodno priznatog certifikata, a pokazuje predanost poduzeća kontinuiranom vlastitom razvoju. To je svakako i poruka kupcima, kako onima koji tradicionalno od nas kupuju naše proizvode, tako i onima koji izrijekom zahtijevaju posjedovanje tih certifikata (npr. javne nabave). Također, pojedini odjeli ili sektori unutra velikih organizacija funkcioniraju kao dobavljači proizvoda i/ili usluga za te iste organizacije. Za većinu poduzeća već i dosljedna primjena „klasične“ norme ISO 9000 predstavlja veliki iskorak i značajno poboljšanje performansi. Međutim, ta norma ima i nekih šupljina kad govorimo o isporuci usluga, ili kad govorimo o specifičnosti realizacije informatičkog proizvoda. Te posebnosti najbolje možemo uočiti kroz praćenje životnog ciklusa. Norma ISO 15288 kroz svojih 25 definiranih procesa precizno opisuje o čemu sve mora voditi računa proizvođač informatičkog proizvoda i na koji način. No, to je samo segment razvoja proizvoda. Softver kao proizvod karakterističan je i po tome što ga prati izrazito velika „potrošnja“ usluga (analiza zahtjeva, planiranje projekta, instaliranje, konfiguriranje, prilagodbe, edukacija korisnika, testiranje, ….). Nakon primopredaje pojavljuje se pružanje podrške i usavršavanje proizvoda. Tijekom zadnjih 15 godina definirane su preporuke na bazi najbolje prakse (ITIL), a konačno je u jesen 2006. godine donijeta norma ISO 2000 koja pokriva zahtjeve koje moraju ispuniti pružatelji IT usluga. Ova norma odnosi se kako na organizacije koje djeluju na tržištu, tako i na odjele koji pružaju usluge matičnoj organizaciji. Npr. neke duge preporuke i norme, poput Basel II u financijskoj industriji, indirektno će zahtijevati primjenu ovih spomenutih normi. Isto tako korištenje outsourcing usluga zahtijevat će od naručitelja prepoznavanje sukladnosti dobavljača s traženim razinama pružanja usluga.

Detalji o predavanju

Vrsta: Predavanje / Lecture

Razina težine: Općenito / General

Poželjno iskustvo slušatelja: Iskusni (2-3 g.) / Experianced

Poželjna funkcija slušatelja:
Menadžer - operativni / Manager - Operational
Menadžer - strateški / Manager - Strategic

Predviđeno vrijeme trajanja rada - aktivnosti: 45 minuta min

302_Švigir Kvaliteta u informatici.pdf 242,17 kB

O predavaču

Zlatko Švigir

ALTIN USLUGE d.o.o.

Iskustva prezentirana u ovome radu baziraju na petnaest godina iskustva u IT industriji, od dizjana (projektiranja) IT sustava, razvoja, i najviše preko implementaicje poslovnih rješenja (realizirano preko 100 projekata). Prvi susret sa sustavom za urpavljanje kvalitetom ISO 9000 dogodio se 1994. godine od kada datira moj prvi auditorski certifikat. Nakon toga na svim pozicijama aktivno sam uvodio sustave kvalitete prema ISO normama. Zadnje tri godine sam direktor tvrtke ALTIN USLUGE koja se bavi pružanjem usluga savjetovanja pri redizajnu poslovnih procesa i uvođenju integriranih sustava kvalitete.